środa, 27 stycznia 2010

Ośmiorniczka z parówki


Pewnie na buźce większości z Was pojawia się uśmiech :) No i dobrze! Takie było zadanie tej parówki. Tę sympatyczną ośmiorniczkę poznałam na tej stronce i od razu wiedziałam, że ją muszę zrobić! Wykonanie zajmuję niewiele czasu, a efekt końcowy zachwyci niejednego Maluszka. Sama dzieciaczków jeszcze nie mam, ale z myślą o Rodzicach i ich Pociechach-Niejadkach zamieszczam ten przepis:)
Takie jedzonko można podać dziecku na śniadanko, czy przekąskę, a w mackach ośmiorniczki umieścić np. jajka, warzywa, serek czy cokolwiek innego, ważne żeby było kolorowo i ze smakiem:)
Wiem, że parówki pozostawiają wiele do życzenia pod względem jakościowym mięsa, z którego są wykonywane,  ale myślę, że raz na jakiś czas można sobie pozwolić na taki frykasik.


 Źródło: Strona Ozdabianie potraw

 Ośmiorniczka z parówki

Składniki:
  • parówki
  • kawałek sera żółtego
  • ostry nóż
  • rurka do napojów
  • ew. papryka, natka pietruszki

Parówkę przecinamy na pół (w zależności od jej długości) i zostawiając ok. 3cm (głowa) przecinamy ją na 8 równych części (odnóża). Wrzucamy do mikrofalówki na ok. 1 min. (moja została pochłonięta na zimno).
Po wyciągnięciu, za pomocą rurki do napojów wycinamy z żółtego sera oczy, które wkładamy w ten sam sposób przygotowane miejsca w parówce. Dekorujemy ketchupem, musztardą (w zależności od wieku i upodobań dziecka). Można za pomocą ketchupu lub ostrym nożem zrobić uśmiech, wyciąć zęby lub okulary.
Ja zrobiłam ośmiorniczce tylko oczka,  a do każdej macki załączyłam pokarm w postaci kawałków papryki oraz żółtego sera.

Smacznego !:)

2 komentarze:

*cieszę się, że Cię tu widzę :)
*komentarze są moderowane ze względu na spam
*obraźliwe komentarze będą usuwane