czwartek, 3 czerwca 2010

Bajaderki


Czy jedliście kiedyś bajaderkę z cukierni?? Ja bardzo bardzo dawno temu, więc jak tylko napotkałam na WŻ-cie przepis jak ją zrobić, podjęłam wyzwanie i razem z Moim Kochanym Pomagierem, tworzyliśmy te słodkie i jakże smaczne kuleczki:)
Polewę robiłam z tego samego przepisu co na Królewca. Gorąco polecam, sprawdza się tu idealnie:)


Źródło: Paula458 z WŻ-u

Bajaderki
 
Składniki:
  • Okruchy z różnych ciast (u mnie ciastka)
  • Polewa czekoladowa
  • dowolny dżem (2 łyżki do smaku) - u mnie brzoskwiniowy
  • aromat rumowy
  • polewa czekoladowa
  • do posypania: migdały, orzechy, kokos, perełki cukrowe
  • długie drewniane patyczki

Okruchy wsypać do miski, zagniatać, aż będzie to jedna masa. Dodać część polewy czekoladowej, aż będzie cała masa ciemno brązowa. Dodać namoczone w mleku rodzynki, troszkę dżemu oraz kilka kropel aromatu rumowego.
Formować z masy kulki dowolnej wielkości. Nadziewać kulki na patyczki drewniane. Zanurzać w polewie czekoladowej i posypać posiekanymi migdałami/orzechami lub wiórkami kokosowymi czy cukrowymi perełkami.
Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

*cieszę się, że Cię tu widzę :)
*komentarze są moderowane ze względu na spam
*obraźliwe komentarze będą usuwane