sobota, 11 września 2010

Bułgarska sałatka szopska

Bułgarska sałatka szopska

Nazwa sałatki, szopska, wywodzi się z tradycyjnej nazwy Szopi, którą określa się mieszkańców Sofii i sąsiednich regionów.
Nie znałam wcześniej tej sałatki, sposób jej wykonania podpatrzyłam u p. Edytki, opiekunki praktyk, które odbywałam w sierpniu b.r. Tak mi posmakowało połączenie świeżych warzyw z serem, że postanowiłam się podzielić tym 'odkryciem' z Wami:) Taką właśnie sałatką zajadała się p. Edytka podczas urlopu w Bułgarii. W oryginale stosuje się solankowy ser owczy , niestety nie miałam takiego, więc zamieniłam go na parmezan, a w innej wersji posypałam warzywa
pokruszonym białym serem. Obie wersje przepyszne! Można wzbogacić całość o paprykę, jednak nie jest to konieczne. Polecam tę lekką, zdrową i bardzo smaczną sałatkę:)

Bułgarska sałatka szopska

Przepis p. Edytki

Bułgarska sałatka szopska

Składniki:
  • 3 pomidory
  • 2 ogórki zielone
  • 1 niewielka cebula
  • starty ser solankowy (lub ser feta, ew. parmezan)
  • sól
  • pieprz

Pomidory, obrane ze skórki i ogórki kroimy w dużą kostkę lub ćwiartki. Cebulę drobno siekamy, mieszamy z pozostałymi warzywami. Posypujemy po wierzchu startym serem. Doprawiamy solą i pieprzem. Od razu podajemy.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

*cieszę się, że Cię tu widzę :)
*komentarze są moderowane ze względu na spam
*obraźliwe komentarze będą usuwane