sobota, 15 października 2011

Poduszeczki z jabłkiem


Poduszeczki z jabłkiem

Pyszne, mięciutkie, serowe ciasteczka z sezonowymi owocami, jabłkami. Z ciastem idealnie się pracuje, a samo formowanie poduszeczek to czysta przyjemność ;) Nazwa ciastek wzięła się od kształtu, który przybrały słodkości po upieczeniu, pięknie wyrosły, napuszyły się w środku, a kawałki jabłek utworzyły smakowite wypełnienie podusi :)
Takie ciasteczka można podarować bliskiej osobie, wziąć ze sobą do pracy czy szkoły. Są bardzo smaczne :)
Kawałki jabłek można maczać w cynamonie, nabiorą wtedy fajnego, korzennego aromatu. Zamiast jabłek można użyć z powodzeniem gruszek czy śliwek. Wierzch dobrze jest polukrować lub posypać cukrem pudrem, gdyż w cieście znajduje się niewiele cukru. 

Poduszeczki z jabłkiem

 Poduszeczki z jabłkiem

Przepis autorski

Poduszeczki z jabłkiem

Ciasto:
  • 200 g mąki pszennej
  • 50 ml mleka
  • 100 g margaryny lub masła
  • 150 g twarogu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g cukru
Dodatkowo:
  • 1 jajko roztrzepane
  • 1 jabłko
  • lukier do dekoracji

Margarynę roztapiam wraz z mlekiem, studzę. Do miski wsypuję mąkę, cukier i proszek do pieczenia, mieszam, dodaję rozpuszczoną margarynę z mlekiem. Masę przekładam na wysypaną mąką stolnicę, dodaję twaróg i zarabiam na gładkie ciasto. Ciasto wałkuję na placek kilkumilimetrowy, wykrawam kwadraty o boku 8 cm. Na każdym kawałku ciasta układam kawałek jabłka, składam na pół, zlepiam brzegi, dociskam końcówki widelcem. Smaruję poduszeczki roztrzepanym jajkiem i układam na blasze. Piekę ok. 20 minut w 180*C. Upieczone ciasteczka po upieczeniu ozdabiam lukrem.

Smacznego! :)

18 komentarzy:

  1. Rewelacja;)piękne wyszły,dodałabym odrobinę cynamonu,to byłaby już klasyka jesieni;),pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wyglądają Twoje jabłuszkowe podusie Ilonko. Bardzo lubię ciasta na bazie ciasta z dodatkiem twarogu, więc muszą być pyszne. Na pierwszy rzut oka myślałam, że to drożdżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ilonko, spisałaś się na medal! Wyglądają przeapetycznie :-)
    ja bym potraktowała je ciut cynamonem, ale tak to już jest z tym moim jabłkowo-cynamonowym uzależnieniem :P

    OdpowiedzUsuń
  4. na początku myślałam, że to z ciasta francuskiego. Muszą być obłędne posypane cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyglądają..przepis zapisany do wypróbowania...

    OdpowiedzUsuń
  6. z Akademii Pieczenia? przymierzałam się do tych bułeczek, ale jakoś nie wyszło :) śliczne Ci wyszły, chyba jednak muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne, z chęcią wypróbuję przepis! Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Alez one piękne Ilonko! Z pewnością by mi posmakowały, jakby jeszcze je tak w tym cynamonie, ach!
    Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Kobietki za ciepłe słowa:*:)
    Kaś, masz rację, poduszeczki są z Akademii Pieczenia:))

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też myślałam że to francuskie ciasto. Ale one są rozkoszne- chętnie skusiłabym się na jedno ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przed chwilą upieczone a już wszystkie zniknely.. ;) Poprostu pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie:) U mnie też zniknęły w zastraszającym tempie:)

      Usuń
  12. A ja mam pytanie. Nigdy nie robiłam ciasta z dodatkiem twarogu.
    Czy tu chodzi o zwykły twaróg w kostce czy o twaróg mielony, taki jak do sernika?
    Wyglądają faktycznie przepięknie i nie mogę nie spróbować ich upiec. Szykuję się na weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o twaróg w kostce, który należy przepuścić przez praskę:)

      Usuń
  13. 20 minut ale przy górnej i dolnej grzałce? Za pierwszym razem wyszły mi puszyste, lecz od dołu już brązowiały a z góry były blade. Robiłam na obu grzałkach. Za drugim razem włączyłam tylko górną grzałkę, zrumieniły się ale są jakby surowe, ciasto cienkie, w ogóle się nie napuszyło :( Może to efekt tego, że wlałam gorące masło? Proszek do pieczenia aż zabuzował.. Dodałam również więcej mąki, bo osttanio mocno lepiło mi się do widelca, ciężko było mi je skleić. Co robię źle? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 20 minut ale przy górnej i dolnej grzałce bez termoobiegu. Jeśli wierzch zbyt mocno i szybko się rumieni przykrywam ciastka folią aluminiową

      pozdrawiam

      Usuń

*cieszę się, że Cię tu widzę :)
*komentarze są moderowane ze względu na spam
*obraźliwe komentarze będą usuwane