wtorek, 27 grudnia 2011

Muffinki piernikowe


Muffinki piernikowe

To moje pierwsze muffinki, jakie upiekłam. W sierpniu dostałam od K. formę na imieniny, ale jakoś nie było okazji, żeby je zrobić. Aż w końcu upiekłam! Babeczki wyszły bardzo smaczne, długo zachowujące świeżość - nawet na trzeci dzień po upieczeniu były dobre :) Można je dowolnie dekorować, u mnie wystąpiły w polewie czekoladowej ozdobione cukrowymi perełkami i gwiazdkami, a także w postaci zielonych choinek, które pokażę wkrótce.

Muffinki piernikowe
 
Muffinki piernikowe

Źródło: Blog Alby

Muffinki piernikowe

Składniki na 12 szt:
  • 250 g mąki pszennej
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki przyprawy do piernika
  • 1 jajko
  • 100 g cukru
  • 150 ml pełnotłustego mleka 3,2%
  • 6 łyżek oleju
  • 4 łyżki miodu (lub golden syrupu)
  • 50 g stopionej mlecznej czekolady (zastąpiłam ciemnym kakao)
Wierzch:
  • 150 g czekolady mlecznej lub polewa czekoladowa
  • perełki i gwiazdki cukrowe



W jednej misce mieszam suche składniki (mąkę, sodę, proszek, przyprawę do piernika i cukier), a w drugiej misce mieszam mokre składniki (mleko, jajko, olej, stopioną czekoladę i miód). Następnie łączę razem suche składniki z mokrymi i ubijam mikserem. Ciastem napełniam 12 papierowych foremek do muffinek (papilotek), napełniam je do 2/3 wysokości.
Piekę muffiny około 15-20 minut w temperaturze ok. 180-190*C. Czekoladę roztapiam w kąpieli wodnej. Polewam nią każdą z muffinek. Na końcu ozdabiam każdą babeczkę cukrowymi perełkami i gwiazdkami.


Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. Ale pięknie ustrojone :) Ja w tym roku też robiłam piernikowe i wyszły bardzo smaczne i do tego Świąteczne :)

    Pozdrawiam:
    www.amatorskiegotowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie Ci wyrosły te muffiny!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne na świateczny stół:)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepyszne cudeńka :)))

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

*cieszę się, że Cię tu widzę :)
*komentarze są moderowane ze względu na spam
*obraźliwe komentarze będą usuwane