piątek, 13 kwietnia 2012

Gofry rodzinne


Gofry rodzinne

To moje pierwsze gofry. Nie robiłam ich wcześniej gdyż nie posiadałam gofrownicy. Jak tylko ją zdobyłam - rozpoczęłam gofrowanie:) Najlepiej smakują zaraz po upieczeniu, gdy są jeszcze ciepłe. Można je podawać na tysiące sposobów, każdy pewnie ma swój ulubiony, mnie najbardziej smakują z dżemem, bitą śmietaną i owocami. A Wy jakie gofry lubicie?

Gofry rodzinne

Gofry rodzinne

Źródło: Blog Atinki

Gofry rodzinne

Składniki na 20 gofrów:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki oleju
  • kilka kropli aromatu waniliowego lub pomarańczowego

Żółtka ubić z cukrem na jasną, puszystą masę. Do tego dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, następnie mleko, a po około minucie ubijania, olej i aromat. Na koniec masę wymieszać delikatnie łyżką z ubitą na sztywno pianą z białek. Gotowe ciasto nalewać do rozgrzanej gofrownicy i piec około 4 - 5 minut. Upieczone gofry wykładać na kratkę kuchenną do wystudzenia.

Smacznego! :)


5 komentarzy:

  1. Lubię gofra na sucho albo z dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj aż mi się przypomniały wakacje nad Polskim możemy i gofry giganty :D też ostatnio dumałam czy nie sprawić sobie gofrownicy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, smacznie wyglądają! Ja uwielbiam z bitą śmietaną:)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis super, gofry wyszły przepyszne z tym aromatem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. przepis ok, polecam

    OdpowiedzUsuń

*cieszę się, że Cię tu widzę :)
*komentarze są moderowane ze względu na spam
*obraźliwe komentarze będą usuwane